הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל משיק קמפיין הסברה לנוער בנושא החינוך הפיננסי ובדגש על תחום הבנקאות

03.08.2011
 
הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל משיק קמפיין הסברה לנוער בנושא החינוך הפיננסי ובדגש על תחום הבנקאות
רשת הפייסבוק תהיה הפלטפורמה המובילה להצגת המידע .
 
להודעה זו בקובץ WORD - לחץ כאן
 
בנק ישראל פותח היום בקמפיין הסברה שכותרתו "לוקחים אחריות על הכסף שלנו - להבין בכסף עושה אותך גדול". מטרת הקמפיין היא להעשיר את הידע הפיננסי של בני הנוער ולהקנות להם כלים להתנהלות כלכלית נבונה.
המפקח על הבנקים: " כישורים פיננסים הם חלק בלתי נפרד מכישורי החיים שעל ילדינו לרכוש בדרך לבגרות ולעצמאות. ככל שנקדים את החינוך לנטילת אחריות כלכלית תוך הבנה של המוצרים הבנקאיים, נתרום להעצמה של בני הנוער ולהגברת המודעות שלהם לזכויותיהם כצרכנים בעתיד ".
הקמפיין, שפונה לבני הנוער, מציג תכנים בנקאיים ופיננסים "בגובה העניינים", ובעיצוב צעיר ודינאמי. מטרתו להציג בדרך בהירה ומעניינת מושגים כלכליים כמו ריבית, הצמדה, יתרת זכות, יתרת חובה ועוד.
את הקמפיין, אשר הופק באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית, מובילות ארבע דמויות של בני נוער, שכל אחת מהן מייצגת  נושא פיננסי: תכנון תקציב וחיסכון, למי מתאים לפתוח חשבון בנק, איך בוחרים בנק, ועצות לניהול חשבון הבנק. כל דמות מעלה בעיה ומציגה את הפתרון באמצעות סרטון קצר על הנושא. כמו כן, נבנו מדריכים וכלים המבהירים מגוון רחב של נושאים, כגון: קריאת דף תנועות בחשבון, מחשבון לחיסכון, טבלת תקציב, שאלות ותשובות, מילון מונחים פיננסי ועוד.
רשת הפייסבוק נבחרה כפלטפורמה המובילה להצגת המידע, מתוך כוונה לפגוש את הנוער במדיה העיקרית שבה הוא משתמש. את התכנים ניתן למצוא גם באתר בנק ישראל באינטרנט (בעברית, אנגלית, רוסית וערבית) ובסלולר.
פעולה זו של הפיקוח על הבנקים בתחום ההסברה הצרכנית, הנה חלק ממכלול פעולות בהן נוקט בנק ישראל לקידום החינוך הפיננסי, בין היתר באמצעות שיתופי פעולה עם גורמים נוספים, כגון עם המועצה הלאומית לכלכלה שבמשרד ראש הממשלה.