סקירת פניות הציבור של הממונה על שיתוף בנתוני אשראי בשנת 2021

15/11/2022
לכל ההודעות בנושא:
שיתוף נתוני אשראי
 

בנק ישראל מפרסם היום סקירה שנייה על אודות הטיפול בתלונות הציבור במערכת לשיתוף נתוני אשראי בישראל. מערך הלקוחות מקשר בין מקורות המידע, לשכות האשראי והמשתמשים בנתוני אשראי לבין הציבור בישראל. המערך מקבל פניות מציבור הלקוחות במגוון של אמצעים, מברר אותן מול הגופים השונים ופועל כדי להבטיח את הגינות המערכת ואת שלמות הנתונים.

מערכת נתוני אשראי נותנת ללקוחות, ציבור צרכני האשראי, את הכוח להכיר את המידע הפיננסי שלהם טוב ויותר ולהחליט מי רשאי לקבל אותו. המידע הפיננסי מהווה מנוף רב כוח שמאפשר ללקוחות להתמקח על תנאי האשראי שהוצעו להם ולבחור את ההצעה הטובה ביותר עבורם. עיקרי הנושאים המפורטים בסקירה הם: נתונים ופניות ציבור בתקופה הנסקרת, מידע על זכויות הלקוח, וכלים יישומיים כדי לשפר דירוג האשראי. כמו כן הקדשנו פרק לשאלות נפוצות שעלו במהלך הפעילות של היחידה בשנה החולפת תחת הכותרת "כאן בשבילך".

הממונה על שיתוף בנתוני אשראי, רו''ח אייל חדד: ''אני גאה להציג בפניכם את הסקירה השנייה של פעילות יחידת פניות הציבור הפורטת את הפעילות הענפה של מערך הלקוחות. עובדי היחידה מבררים מידי יום עשרות רבות של בקשות ופועלים למען הלקוחות באמצעות הכלים השונים העומדים לרשותם. אני רואה חשיבות רבה בשימוש בתלונה הבודדת כמנוף לבירור כללי ורוחבי המשפיע ומסייע לציבור לקוחות רחב".


 לסקירה במלואה​


דרכי התקשורת עם היחידה:
אתר אינטרנט:
 
www.creditdata.org.il
המוקד הטלפוני:
 6194*